NAHV is per 21 oktober verhuisd naar Pand Noord. Klik hier voor meer info
Days
Hours
Min
sec

Salarisadministratie, een vak apart

Salarisadministratie (of loonadministratie) is een vak apart. Het kost niet alleen veel tijd, het is met name een nauwkeurige bezigheid. Als ondernemer kan je ervoor kiezen om zelf de loonadministratie te doen. Je kunt de salarisadministratie ook uitbesteden. In dit laatste geval zit je bij ons goed! Wij regelen alle zaken voor de loonadministratie, zodat jij je bezig kunt houden met andere zaken.

1

Wat is een loonadministratie?

Een onderneming die personeel in dienst heeft, moet een loonadministratie bijhouden. Hiermee bedoelen we de administratie voor het salaris dat je werknemers geeft. Denk aan bijvoorbeeld loonstroken, loonmutaties, jaaropgaven en loonaangiftes. Maar ook andere beloningen zoals afdrachtsverminderingen, onkostenvergoedingen en onkosten voor vervoersregelingen moeten geadministreerd worden. Daarnaast moeten alle bonnetjes, kaartjes en abonnementen van werknemers, die door de werkgever vergoed worden, bewaard blijven. Een hele klus!

Salarisadministratie dga

Als dga (directeur groot aandeelhouder) van een onderneming moet je jezelf loon uitkeren. Het is dan ook noodzakelijk dat de betreffende vennootschap een salarisadministratie voor jou bijhoudt. Hiertoe behoren zaken als maandelijkse salarisstrook, aangifte loonheffing, verwerking mutaties, eventueel de berekening van de bijtelling voor een auto van de zaak en de toepassing van de werkkostenregeling.

Salarisadministratie uitbesteden

Veel ondernemers kiezen ervoor om hun salarisadministratie uit te besteden. Het grote voordeel hiervan is dat je meer tijd overhoudt voor de eigen business en dat het uiteindelijk kosten bespaart. Wil je de loonadministratie uit handen geven? Dan zit je goed bij ons! Wij helpen je graag en hebben alle benodigde specialisten in dienst.

Wie zijn wij?

NAHV Belastingadviseurs is het kantoor waar je alle vragen kunt stellen die je nooit durfde te stellen. Wij zijn gespecialiseerd in fiscale en administratieve oplossingen en financieel advies voor (creatieve) ondernemers. Tot onze klantenkring behoren ruim 3.500 vaste klanten waaronder kunstenaars, journalisten, architecten en vele andere personen en bedrijven die actief zijn in de creatieve en culturele sector, maar ook advocaten, ondernemers in de bouw, fysiotherapeuten en vele andere beroepen. Of je nu zzp’er, dga van een bv of een vof bent, wij helpen iedereen.

Ons kantoor is al 25 jaar actief in Amsterdam en omgeving. Wij hebben specialisten in huis, werken met korte lijnen, hebben een proactieve werkwijze en kunnen de kosten overzichtelijk houden.

© 2024 NAHV | Algemene voorwaarden | Privacy policy
Even bellen?
Laat je gegevens achter en wij bellen je zo snel mogelijk terug!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Stel ons een vraag!
Wij geven zo snel mogelijk antwoord op je vraag.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.